Teie auto - meie varuosad

Žigulide kuningas VAZ 2103 1.5 72hj

VAZ 2103 see eil ole kindlasti LADA VFTS, millest oli juttu AUTOLEHE 21 numbris (1002) 2.novembril (https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/suur-lugu-kuidas-40-aastat-sundis-legendaarne-ralliauto-lada-vfts/ ) ja millest tava kodanik ei saanud unistada, tegemist oli täis valmiduses rallimasinaga.
See VAZ 2103 oli kõige ihaldusväärsem nõukogude auto, mis omas suurepäras dünaamikat ja luksuslik salongi.

VAZ 2103 esimesest väjalasket on möödunud rohkem kui 50 aastat, aga ma ei väsi tänapäevani tema üle vaimustamast! See on nõukogude autotööstuse BMW M5! Ja selle üle on raske vaidelda.

Keegi proovib vastu rääkida, ehk kuhu jääb Volga GAZ 24?? Vastus on lihtne, Volga GAZ 24 oli tava inimesele sellel ajal lihtsalt kätte-saamatu ja Volgal polnud sellist dünaamikat nagi VAZ 2103, 0-100 17 sek.

VAZ 2103 oli kõige kiirem, rahvale kättesaadav auto muudel NSVL-is.
Isegi VAZ 2106 turule tulek 1976 aastal 1,6 liitrise 75 hobujõulise mootoriga ei kõigutanud “03” ülekaalu dünaamikas. VAZ 2106 ei ületanud “03” ei dünaamikas ega ka mugavuses.

VAZ 2103 oli Žigulide lipulaev. Nii väljast, kui ka seest rääkis kõik sellest, et tegu on “Luks klassi” autoga.

Ees toppelt tuuled, palju kroomi, isegi rattakobaste ääred oli kaunistatud kroom liistuga (viimastel väljalaske aastatel lõppetati kroomiga rattakoobaste kaunistamine).

Ainult VAZ 2103-le pakuti selliseit värvilahendusi nagu happe-roheline ja erk-oranž.
“03” sisustus oli ütlemata kena, kombineerides mitmete erinevate salongi värvidega.

Salong võis olla kaetud ühe värviliste toonidega, kui ka erinevate toonide kombinatsioonidega.

Näiteks, tume sinine või valge VAZ 2103, musta ja punasega kombineeritud salongiga. Armatuurlaud, uksepolstride ülemised osad on mustad, aga istmed, uksepolstride alumised osad põrandavaip olu punast värvi. Ei “01” ega “06” ei olnud keegi sellist kombinatsiooni isegi unes näinud!

Uksepolstrid katsid metalli täielikult, istmed olid kombineeritud riidest siiludega, tagumisel istmel oli keskel käetugi. Armatuurlaud, sportlike näikutega kaunistati puit paneeliga, aga auto põrandat kattis kummiasemel riidest vaip.

Samuti eraldus “03” teistest Žigulidest parema müraisolatsiooniga. Spetsialistide arvamuse kahselt ei jäänud “03” müraisolatsioon alla prestiizemale ja kättesaamatumale Volga GAZ 24-le.

Aga VAZ 2103 1,5 liitrist 72 hj mootorit toodeti pea muudeli erruminekuni. “03” ei näinud mitte luhtsalt prestiizne välja, vaid ületas teisi nõukogude autotööstuse eksemplaare nii linnaliikluses kui ka maantel. Ja selle üle on raske vaielda.

Iga auto huviline, sündinud NSCV-is nõustub minuga.

VAZ 2103 oli eduka nõukogude inimese kaubamärk. Tuletage meelde nõukogude kinokunsti šedöövreid, nagu “Hüva leili”, seal sõitis edukas Ipolit “03”ga. “Moskva pisaraid ei usu”, samuti legendaarse “03”ga.

Aga VAZ 2103 võib nimetada tõeliseks Žigulide kuningaks!

Toomas Kuum

tmsauto.ee

Me kasutame vajalikke faile cookie, Meie veb-leheküljetöökorras hoidmiseks. Teie nõusolekul Me võime samutikasutada mitte olulisi cookie faili. Tagamaks parema kasutajakogemuse ja analüüsi veb-lehekülje liiklusest. Nõustumakskasutama cookie faile Meie veb-leheküljel, vajutage “nõusoleku”.