Teie auto - meie varuosad

BMW 760i

E65, 445 bhp, 327 kw, 0-100 5,4 sek

Ma sooviksin selle väikese artikliga edasi anda oma emotsiooni, mida tuntsin sellise suurepärase auto, nagu BMW 760i

BMW 760, E65 kerega, on oma aja üks ägedamaid autosi. BMW toiduahelas oli see masin kõige tipus! Ei tahaks täna laskuda diskusiooni, kumb oli parem, kas W220 S600 või E65 760, ega taha vähendada Mercedese rolli. Minu silmis on 65-ne sitsmene, eriti peale restailingut aastal 2005, väljanägemiselt, siis ja praegu, üks šikaarsemaid autosi. Aga 760, V12 embleemid rääkisid nii mõndagi autost endast ja tema omanikust! See auto ei olnud lihtsatele surelikele ja ühemõtteliselt oli BMW 760 mõeldud eriti rikastele inimestele. Selle auto ülalpidamine väärib oma ette artiklit. Osta varuosi „Boengu“ hinnaga, või osta piduri klotsid „Boengu tiiva“ hinnaga, neid jutud käivad kõik 760 BMW kohta.  Osta odavaid varuosi, see ei ole 760-st.

No see limusiin, preeminum klassist, on üks parimaid ja kallimaid maailmas, vastavalt sellele on kõik varuosad üle mõistuse kallid.

Mul oli lühikese kerega BMW 760i kuna ei olnud palgalist autojuhti ja rooli taga eelistasin olla ise. Millest sain muu seas ülimat rahuolu. BMW – see on eriline auto mis kingib mulle erilisi emotsioone!

„Seitsmene“ see ei ole muidugi „M5“, aga geenide eest ei põgene kuhugi. Seda enam, et  760 on võimeline väga paljuks. Kuna rooli taga eelistasin olla ise, selle pärast langeski valik lühikese kerega autole 760i. „Seitsmene“ on eelkõige masin autojuhile ja pole oluline kas ta on „long“ või ei. Aga need isikud kes eelistasid vedeleda tagumisel diivanil selle asemel et ise roolida, eelistasid tõenäoliselt S-Klass W220.

Mina tahtsin saada vahetatud emotsiooni ja rahuolu juhitavusest mida pakkud BMW 760. Mitmeid kordi olen kuulnud fraasi : “mis sa nüüd, see neelab ju jubedalt bensiini…“ Ma räägin kõigele alati : “Ma ei maksa bensiini eest, vaid ma maksan selle emotsiooni eest mille mulle kingib see auto!“ Need emotsioonid on mind ääreni täitnud! Ma võisin rahulikult, sundimatult, kulgeda ümbritsetuna sellest saksa karmist luksusest! Aga kui mind juhtus külastama lüüriline nostalgia, ei ütelnud ma endale ära naudingust läbida kurve libisedes, külg ees – 760ne teeb seda mängleva kergusega! Aeg-ajalt lasin välja 760 kapoti all elavad deeminid. See on iseloomuga limusiin. Vaikne väljast, metsik seest!

BMW 760 E65 kerega pole väljust kuuldav, pole karjuvaid torusid nagu AMG, tasub natuke tõsisemat vajutada gaasi pedaali, kui hetkega ärkab kapotialune deemon. Deemon, kes on valmis teenima sind, kui sul jatkub oskuseid teda taltsutada.

Kapoti all on suur V12 kuuelitrine vabalthingav mootor, mis töötab paariks suueastmelise automaatkäigukastiga. Mootor on madal forseeritud, 12 silindrist ja kuuest liitrist on välja võetud vaid 445 hobujõudu. Seoses millega oli auto bensiini kvaliteedi suhtes ükskõikne ja oli väga populaarne naftattootvates riikides. Kus eelkõige siseturgudel müüdav kütus polnud parima kvaliteediga.

Ma ei seadnud eesmärgiks rääkida inimestele auto varustustasemest jne, see on material eraldi artikliks. Lühidalt öeldes on see auto tehnoloogiline demostratsioon.

Tänapäeva kuulub see võrratu BMW 760 kollektsionääridele kes kasutavad seda hobi-autona. Olen 100% kindel, et tegu on tuleviku klassikaga!

Mingel hetkel kukkusid selle auto hinnad väga madalale, minu hinnangul õigustamata. No tänapäevaks on olukord turul kardinaalselt muutunud ja korraliku BMW 760 eriti peale 2005 aasta restailingut on alla 20 000 eur eest raske leida ning Euroopas onneid müügil eriti vähe. Ei karda oletada, et pakutavaid BMW 760, peale restailingut 2005 aastal, võib ühe käe sõrmedel üles lugeda. Aga hea eksemplaari eest väikese läbisõiduga peab arvestama umbes 30 000 eurose väljaminekuga.

See on uskumatu auto uskumatu energeetikaga.

Ma ütlen, et pean korralikult kiirustama, et omandada selline seitsme seeria BMW. Kuna lähitulevikus hinnad sellele autole ainult tõusevad.

See on võrratu auto igasse koletsiooni.

Toomas Kuum

tmsauto.ee

Me kasutame vajalikke faile cookie, Meie veb-leheküljetöökorras hoidmiseks. Teie nõusolekul Me võime samutikasutada mitte olulisi cookie faili. Tagamaks parema kasutajakogemuse ja analüüsi veb-lehekülje liiklusest. Nõustumakskasutama cookie faile Meie veb-leheküljel, vajutage “nõusoleku”.